sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Voi pyhä jysäys teidän kanssa. Vielä pahempi mun kohdalla, mutta silti. En vaan tajua miten sitkeitä ja toiveikkaita jotkut lukijat on ollu tän saatanan pitkän tauon aikana ja sen jälkeenkin. Oon yhtä tyrmistyny ja ärsyyntyny kuin te, ihan vain itseni takia, mutta minulla on henkilökohtaiset syyni. Ainoa asia minkä pystyn sanomaan on rehellisesti sanottuna se, että kadotin innon aivan kaikkeen. Ehkä mä valaisen hiukan?
Käyn lukion ensimmäistä, työ on ollut kovaa, kiirettä pitää ja oon viihtyny lukiossa. Voi jes, tuntui että tuun pärjäämään kaikessa eikä ongelmia tulis, kunnes vaan tajusin että olen henkisesti yksin uudessa lukiossani - kaikki kaverit menny muualle, ei pääse purkamaan itseään eikä ajattelemaan maailmaan kunnolla. Et voi tehdä muuta kuin opiskella ja opiskella. Se on kaikki mitä vaaditaan. Arvosanat vaihtelee, mieliala vaihtelee. Äidinkieli on mennyt muutoin hyvin siihen asti kunnes tajusin kaunokirjallisuuskurssilla, että mun kirjoitusinto on hävinny kokonaan. En_ole_kirjoittanut_mitään ja vasta sitten muistin tämän nettinovellin täällä ja tajusin miten saatanan vihasia lukijat voi olla.
Mä en oo saanu mitään aikaseks viime kuukausina. Vasta viimisen jakson aikana aloin nähdä jotain pientä valoa masentavan sateisen kevään mukana ja muistin, että kohta on kesäloma ja mullahan on kourallisen verran ihanaa aikaa kuluttaa näppäimistön äärellä niin paljon kuin haluan. Rupesin viime viikolla työstämään yhtä toista tarinaa, joka liittyy enemmän homorakkauteen (taas rakkautta, voi huoh. Se ei tosin ole mitenkään ilmiselvää, pelkän rakkauden ympärillä pyörivää) herätelläkseni sisäistä minääni ja juuri eilen sain kauhean innon puuskan kirjotella jatkoa tällekin romaanin pituiselle novellille. Nyt vain pitäisi odottaa ehkä pari viikkoa josko se oikea kirjoitusinto heräisikin ihan oikeasti, puskisi väkisin eteenpäin eikä mun tarttis vaan ajatella "sun on pakko jatkaa".

Mutta se syy miksen ole tullut kertomaan että tää on selkeästi pitkällä tauolla hävinneen motivaation ja inspiraation vuoksi on se, että mua hävetti. Rohkenin nyt jollain keinolla vetäistä itseäni tukasta ja vilkaista viimeisimmän postauksen kommentteja ja rupes suorastaan sattumaan miten jotkut luovutti, jotkut pidätteli toivoa yllä ja jotkut puolusteli. Saanko rehellisesti kysyä: miksi? Olen sanaton ja hävettää vielä enemmän. On täys yllätys että kehtasin kirjottaa tämän vihdoin viimein vaikka on jo myöhäistä. Kävijälaskuri kertoo, että kävijöitä on vaikka millä mitoin joka hemmetin päivä ja ainoa asia mikä mielessäni pyörii on kysymys "MIKSI?".
Kaikella rakkaudella, olette hulluja.

En oikeasti pysty lupaamaan mitään, koska kirjoitusinto, motivaatio vaan tulee ja menee eikä mulla ole hajuakaan milloin saan sen takaisin. Veikkaan kesäloman alun aikana kun saan levättyä oikein kunnolla, mutta ei oikeasti ole hajuakaan. Vähän tuntuu että toivo tän tarinan suhteen on yhtä lailla mennyttä kuin teidänkin, mutta katsotaan nyt.
Ja minä kun olin viimein saanut suunniteltua koko tarinan juonen alusta loppuun ja olin ihan into pinkeänä kirjoittamassa. Huokaus.

Kiitos kaikille. Yritän tosissani, tosin sekin yritys tuntuu nyt niin mitättömältä tälläisen ajanjakson jälkeen.  

13 kommenttia:

  1. Tavallaan nyt tosi iloinen ja tosi vihainen olo. IhanaaihanaaIHANAAAAA että tulit takaisin, mutta mikset voinut tulla ilmoittamaan että pidät taukoa? :( pelkäsin yhdessä vaiheessa oikeasti että sulle on tapahtunut jotain!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinuna olisin vihainen, suosittelen myös olemaan. Toisaalta se, että mulle ollaan vihasia, toimii myös mun karkottimena, joten juttu on aika kakspuolinen. Sen takia, että mulle oltiin vihasia, sen takia en myöskään uskaltanut tulla vaan sanomaan.
      Voi elämä, ei saa olla huolissaan ;A; mä nyt viimein tulin kaapista ja tunnustin, ehkä mulle oliski tapahtunu jotain jos tää mieliala olis jatkunu tän pidempään eikä kesälomaa tulis, mutta katotaan nyt.
      Pus~

      Poista
    2. Mutta nyt kun tulit ilmoittamaan, niin take your time, oikeasti. Älä ota yhtään, YHTÄÄÄÄÄNNN stressiä meistä lukijoista ja tästä tarinasta, yritä nyt vaan saada elämä kuntoon, jookos?

      Poista
    3. Mulla nyt on vähän stressiä kaikesta, mutta eiköhän nuo katoa kesäloman alkuun mennessä. Oon nyt yrittäny jotain kirjotella viime viikolla ja huomasin kuinka puoltoista sivua omaa kirjotustani täysin keskittyneenä vei multa hemmetti vieköön muutaman tunnin. Pyrin herättelemään itseäni tässä mahdollisimman pian samalla kun yritän ottaa rennosti ja etsiä sitä motivaatiota taas.

      Poista
  2. Hyvää kannattaa odottaa.
    Ei paineita. Luulen kuitenkin että itselles tätä novellia työstät ja jos yksinkertaisesti ei ole intoa niin pakottamalla tulee vain huonoa tulosta.
    Kyllä lukijat odottaa.
    Itse olen lukenut novellia alusta asti, ja siitä on kuitenkin aikaa kun ensimmäinen osa tuli :) ja sussa on potentiaalia mikä onkin yksi syistä, että käyn katsomassa olisiko jatkoa tullut.
    Rehellisesti sanoen en ole käynyt täällä sitten tammikuun... minulla lukijana on myös oma elämä ;)
    Koita saada elämä raiteille ja täyttä vauhtia eteenpäin! Nauti keväästä ja kesästä, unohda stressi ja paineet :)
    Lukijat tulee takaisin pienellä mainonnalla novellin jatkosta eri palstoilla.

    VastaaPoista
  3. täysin samaa mieltä:)^

    VastaaPoista
  4. Luin tässä kun oli tylsää koko novellin alusta tähän asti ja pakko sanoa: Tämä on aivan sairaan hyvä, osaat kirjottaa ja luin ties kuinka monta tuntia putkeen väsymättä:D Kirjotat sitten ku jaksat, älä ota tän takia paineita!:)

    VastaaPoista
  5. Joo pakko sanoo, vaik kyl luovutin sen suhteen et tulis jatkoo, mutta silti melkein joka päivä mun on ollu pakko tulla kattoo onks tää jatkunu...

    VastaaPoista
  6. Odotan jatkoa innolla :)

    VastaaPoista
  7. thihii jatkoa kesän kunniaksi? :)

    VastaaPoista
  8. odotan jatkoa vaikka monta vuotta, sillä haluan kaikkien asioiden selviävän niiin paljon!:3<3 voimia sulle :)

    VastaaPoista
  9. Tämä on aivan mahtava novelli!
    Odotan myös jatkoa siihen demissä olevaan novelliin jossa kolme tyttöä on jenkeissä (?) Ja kadulla törmäävät niihin poikiin ja ah! Osaat kuvailla niin hennon tarkasti kaikki tunnetilat että! :)

    VastaaPoista
  10. AAAAAAAAA HALLELUJA U MADE MY DAY :)

    VastaaPoista